Webbdesign för e-handel

Höj ribban för dina kunder med en upplevelse som överstiger deras förväntningar och förbättrar avkastningen på din investering.

Viktiga funktioner för en e-handel

Föreslagna sidor

Ge användarna möjlighet att söka efter produkter som de är intresserade av. Om sökfältet antyder resultaten, kommer det att hjälpa dig att sälja mer genom att skicka trafiken till dessa specifika produkter eller kategorier. Glöm inte att markera dina kampanjer samt säsongsbetonade helgdagar, som kan driva trafik till specifika delar av din webbplats.

Relaterade produkter

Att visa användare relaterade produkter är det bästa sättet att generera mer användartid i din e-handel. Denna typ av funktionalitet kan påverka användarna att spendera mer pengar på din webbplats genom att visa dem produkter som är likadana, som de har uttryckt intresse för istället för att bara ett slumpmässigt urval av produkter från din webbplats.

Produktfiltrering

Ge dina besökare möjligheten att filtrera genom dina kategorisidor baserade på priser, popularitet, och mycket mer som ett huvudsakligt verktyg för din e-handel. Kunder tycker inte om att klicka genom ändlösa sidor av produkter, så att ha en ”Visa alla produkter” är också en bra idé att göra saker enklare. Att hjälpa dina besökare som är intresserade av en produkt, använd funktionen ”Quick view” för att de inte behöva klicka sig fram till aktuell produktsida.

Produktinformation

Det är viktigt att produktinformationen framförs på ett sätt som är enkelt att ta till sig. Kan kunden inte hitta den information som den söker kan det skapa osäkerhet och skrämma kunden från att slutföra köpet. När storlekar, färger eller produkter går ur lager, möjliggör att kunden kan registrera sig för att bli notifierad när produkten blir tillgänglig igen. På det sättet visar du att du värnar om kunden och det är då en lägre risk att kunden köper varan från en konkurrent..

GRATIS OFFERT

Berätta om ditt företag. En representant kommer att gå igenom våra servicealternativ.